Reima lasteriided – aktiivsetele lastele 1944. aastast
Taaskasutamine
Reima ajalugu ulatub Teise Maailmasõja aegsesse aega. Pallo-Paita OÜ, mis tootis riideid armeele, kolis ajutiselt Helsingist Kankaanpää linna, et oleks ohutum õhurünnakute ajal 1939. aastal. Pärast sõda tahtsid omanikud ära kasutada tootmise suutlikust ja väljaõpet saanud kohalikke töötajaid, kes jäid elama Kankaanpääle. Otustati asutada firma Kankama OÜ. Sõjajärgsetel aastatel nappis toorainet. Uus firma hakkas tootma esimesi tooteid, milleks olid naiste tööriided. Tööriiete valmistamiseks kasutati vanu armee riideid.
Vastupidavad materjalid õueriietele
Firma kasvas jõudsasti ja muutis nime. Uueks nimeks sai Reima-Pukine. Uus nimi tuli Pallo-Paita kollektsioonis olnud väga populaarsest särgi nimetusest. Põhjapoolne poi (soome keeles ’’reimari’’) sai firma sümboliks, mis tähistas ka tootmise kolimist Helsingist põhjapoole.
Tollel ajal ei olnud saadaval piisavalt vastupidavat materjali lasteriiete valmistamiseks. Seetõttu hakkas Reima koostöös firma Littoisten Verkatehdasega välja arendama vastupidavat materjali. Reima oli esimeste Soome firmade seas, kes hakkas viiekümnendate lõpus televiisoris enda tooteid reklaamima. Selles meeldejäävas reklaamis olid tehasejuhtide enda pojad, kes tõestasid Reima õueriiete vastupidavust.
Ekspordiga alustamine
Kuuekümnendatel avati lõpuks ekspordikanalid. See oli väga edukas, eriti idariikides. Tootmisvõimsuse tagamiseks avati veel tehaseid. Kuuekümnendate lõpul võttis Reima kasutusele Enstex materjali, mis oli uuendne komninatsioon vastupidavusest ja veekindlusest. Tootearenduses jälgiti moetrende ja tänu uudsele materjalile, muutusid Reima lasteriided veelgi populaarsemaks. Reimas töötasid tuntud disainerid nagu Reino Koski ja Kristina Jakobsson-Kärki.
Efektiivne masstootmine
Entex materjali populaarsus kasvas. See materjal meeldis omaduste poolest paljudele emadele, kellel olid lasteaiaealised lapsed. Materjali oli lihtne hooldada ja ka selle vastupoidavus oli väga hea.
Lisaks lasteriietele, hakkas Reima tootma moe- ja spordiriideid täiskasvanutele ning ka noortele. Reima hakkas silma paistma tulekindlate riietega ja ilmastikukindlate riietega, mis sobisid ekstreemse külma ilma korral.
Fookus lastele
2004. aastal otsustati hakata keskenduma ainult lasteriiete tootmisele. Põhiliseks sihtrühmaks said 0-12 aastased lapsed. Selline muutus ilmselgelt mõjus firmale hästi. Alates sellest on firma kasv ja kasumlikkus ühtlane. 2016 aastal tuli Reima turule lastele mõeldud innovaatilise tehnikaseadmega – ReimaGo andur. See aktiivsusmonitor aitab lapsevanematel jälgida, kui palju nende laps liigub.
Kokkuvõtteks, Reima on tegutsenud 1944. aastast alates. Reima lasteriided on tänu nende omadustele saanud väga populaarseks Väikese valikuga Reima kollektsioonist saab tutvuda meie e-poes.